Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kolejny szwajcarski kontrakt Stadlera. Ezety trafią do RBS

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
02-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-11-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Kolejny szwajcarski kontrakt Stadlera. Ezety trafią do RBS
wiz. Stadler
Stadler dostarczy 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych szwajcarskiemu przewoźnikowi RBS (Regionalverkehr Bern-Solothurn). Dostawę zaplanowano na lata 2028-2030. Pojazdy mają obsługiwać ekspresy regionalne na trasie łączącej Berno z Solurą.

Przetarg na dostawę trzyczłonowych EZT został ogłoszony w grudniu ubiegłego roku. Oprócz zastąpienia najstarszych jednostek w obecnej flocie (wyprodukowanych w latach 90. ubiegłego wieku EZT „Seconda”) celem inwestycji jest zwiększenie podaży miejsc na cieszącej się dużą popularnością trasie RE5 Berno – Solura. Wartość kontraktu to ok. 190 mln franków szwajcarskich. Produkcja pojazdów będzie miała miejsce w szwajcarskim zakładzie Stadlera w Bussnang.

– Partnerstwo [ze Stadlerem] daje nam możliwość podniesienia komfortu pasażerów i długofalowej poprawy atrakcyjności publicznego transportu w regionie – deklaruje prezes RBS Fabian Schmid. Jak dodaje, na wybór dostawcy wpłynęły też pozytywne doświadczenia z eksploatowanym już taborem jego produkcji (pojazdów z rodziny NExT), zwłaszcza wysokie wskaźniki jego dostępności.

– RBS zaufało nam już po raz trzeci. To świadectwo wielu lat dobrej współpracy – dodaje prezes Stadler Rail Peter Spuhler. Podkreśla przy tym, że nowy tabor został „uszyty na miarę” specjalnie z myślą o tym kontrakcie.

Długość nowych jednostek będzie wynosiła 60 metrów (wielkość standardowa dla taboru RBS). Możliwe będzie łączenie ich w trakcji podwójnej lub potrójnej. Taki skład będzie mógł przewieźć do 50% więcej pasażerów od obecnie eksploatowanych jednostek, co w godzinach szczytu na silnie obciążonej linii może być przydatne. Wnętrze będzie podzielone na dwie klasy: w pierwszej znajdzie się 21 miejsc siedzących, w drugiej – 103 stałe i 15 rozkładanych.

Nowe EZT będą wyposażone w bezstopniowe drzwi wejściowe. Na postojach będą natomiast mogły być zastosowane wysuwane stopnie, ułatwiające wsiadanie z niskich peronów. Wewnątrz zaplanowano obszerne przestrzenie wielofunkcyjne, mogące służyć do przewozu wózków dziecięcych lub inwalidzkich, rowerów, większego bagażu albo po prostu dodatkowych pasażerów stojących. Pasażerowie będą mogli korzystać z gniazdek USB. Pojazdy będą klimatyzowane, lecz – jak zaznacza producent – system będzie spełniał wymogi ekologii.

Pierwsze trzy EZT mają zostać wyprodukowane w roku 2026 i wprowadzone do eksploatacji między połową 2027 a połową 2028 r. Dostawy kolejnych jednostek będą kontynuowane w latach 2029-2030, po zakończeniu fazy testów i przeszkolenia maszynistów.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Teksas kupuje kolejne spalinowe Flirty od Stadlera

Infrastruktura

Teksas kupuje kolejne spalinowe Flirty od Stadlera

Michał Szymajda 26 listopada 2024

Stadler: Jesteśmy gotowi, by sprostać zapotrzebowaniu na tabor

Tabor i technika

Stadler: Przez powodzie i nawałnice zysk będzie mniejszy

Biznes

Stadler Converter – nowy zakład Stadlera w Białymstoku

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

inf. pras. Stadler, oprac. ms. 09 października 2024

Flirt Akku dla DB na Innotrans 2024 [zdjęcia]

Tabor i technika

Flirt Akku dla DB na Innotrans 2024 [zdjęcia]

Michał Szymajda 04 października 2024

Zobacz również:

Teksas kupuje kolejne spalinowe Flirty od Stadlera

Infrastruktura

Teksas kupuje kolejne spalinowe Flirty od Stadlera

Michał Szymajda 26 listopada 2024

Stadler: Jesteśmy gotowi, by sprostać zapotrzebowaniu na tabor

Tabor i technika

Stadler: Przez powodzie i nawałnice zysk będzie mniejszy

Biznes

Stadler Converter – nowy zakład Stadlera w Białymstoku

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

inf. pras. Stadler, oprac. ms. 09 października 2024

Flirt Akku dla DB na Innotrans 2024 [zdjęcia]

Tabor i technika

Flirt Akku dla DB na Innotrans 2024 [zdjęcia]

Michał Szymajda 04 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5